W ramach projektu „Labolatoria Przyszłości” zgłosiliśmy naszą szkołę do turnieju Liga Robotów. Zostaliśmy zakwalifikowani i otrzymaliśmy zestaw Lego Education Spike Prime, który umożliwił nam skonstruowanie specjalistycznego turniejowego robota oraz pojazdu jeżdżącego. Robot został zaprogramowany przez grupę uczniów z klasy czwartej pod opieką pani Moniki Czarnoty. Nasza grupa była najmłodszą drużyną biorącą udział w turnieju.
W dniu 28 listopada pojechaliśmy do Lublina wraz z zaprzyjaźnionymi szkołami z Soniny oraz z Rzeszowa, w którym brały udział zespoły z województwa podkarpackiego i lubelskiego. Duże podziękowania kierujemy do Rady Rodziców za pomoc w sfinansowaniu naszego wyjazdu.
Zasady turniejowe programu Liga Robotów zostały podzielone na 3 kategorie: zadanie praktyczne, programowanie i wyścig.
Zadanie praktyczne polegało na zaprogramowaniu robota, tak aby mógł przenosić przedmioty (znaczniki) z miejsca na miejsce po specjalne przygotowanej planszy. Zadanie to należało wykonać w czasie określonym przez organizatorów konkursu.
Część druga czyli programowanie opierało się na przygotowanych przez organizatorów zadaniach o różnych stopniach trudności. W wyznaczonym czasie należało zrealizować jak najwięcej spośród wybranych wyzwań programistycznych.
Kategoria „Wyścig” polegała na pokonaniu jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym do tego torze. Tor ten miał długość 8 metrów. Naszej grupie udało się stworzyć pojazd, który ten dystans pokonał i otrzymaliśmy pierwsze miejsce w tej kategorii.