Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Chmielniku

Szkolna wycieczka do Przemyśla

Utworzono dnia 13.06.2018

4 czerwca uczniowie klas VI i VII mieli okazję wziąć udział w wycieczce po ziemi przemyskiej – „Kresowej krainie fortów”. W Przemyślu zwiedziliśmy rynek, weszliśmy na wieżę widokową, z której podziwialiśmy panoramę miasta, zjedliśmy pyszne lody. Mieliśmy okazję także wejść ma „Zniesienie” – Fort Twierdzy Przemyśl. Po burzy, która nadeszła nie wiadomo skąd i równie szybko odeszła, pojechaliśmy do Krasiczyna. Zwiedzaliśmy park wokół zamku, który nazwany jest „Zwierzyńcem”. Współczesne rozplanowanie i układ roślin park zawdzięcza inwencji i pasji podróżniczej rodziny Sapiehów. Razem z przewodnikiem i panią Edytą Domin mierzyliśmy obwód drzew w parku. Ostatnim punktem naszej wycieczki były Bolestraszyce. Mieliśmy okazję zwiedzić tam forty o bogatej historii – XIII „San Rideau” i XIII b „Bolestraszyce”. Zobaczyliśmy historyczne elementy fortyfikacji: wały ziemne, fosę, mury, drogę wjazdową i stanowiska baterii artyleryjskich. Podprzemyskie Bolestraszyce słyną dziś z imponującego i pięknie utrzymanego arboretum, Nazwa arboretum pochodzi od łacińskiego słowa arbor – drzewo. Jest to obszar, na którym uprawia się drzewa i krzewy dla celów dydaktycznych, naukowych i hodowlanych. W Bolestraszycach zgromadzono kilka tysięcy gatunków i odmian roślin z całego świata m.in. wrzosowatych, dzikich jadalnych, barwierskich, biblijnych oraz narodową kolekcję irysów. Szczególną troską otacza się gatunki wpisane na krajową czerwoną listę roślin rzadkich, zagrożonych i ginących oraz historyczną kolekcję gatunków i odmian drzew owocowych. Wszyscy świetnie się bawili.